Privata hyresvärdar i Sverige

FAQ hyresvärd.se: Vanliga frågor & svar

Här finns svaren på de vanligaste frågorna och möjlighet att kontakta hyresvärd.se.

Om hyresvärd.se

Vad är Hyresvärd.se?
Hyresvärd.se är en sida för alla som letar efter ett förstahandskontrakt. Vi har en databas med kontaktinformation till ett stort antal hyresvärdar i Sverige, samt information om bostadsmarknaden.
Vad kostar det att använda Hyresvärd.se?
Medlemskapet på hyresvärd.se kostar 199kr för 30 dagar.
Hur betalar jag min månadsavgift till Hyresvärd.se?
Månadsavgiften betalas genom att man ringer ett betalsamtal till oss. Information om hur det går till får du i ett eMail när du har registrerat dig. Pengarna dras från din nästa telefonräkning.
Varför måste jag ange personnummer?
Personnummer begärs och IP-adress loggas för att undvika oseriösa intresseanmälningar. Alla personuppgifter hanteras konfidentiellt och det är mycket viktigt för hyresvärd.se att våra kunder känner sig trygga. All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna om integritetsskydd i personuppgiftslagen.
Jag fick inte något eMail om hur jag ska aktivera mitt medlemskap!
Skicka ett meddelande till oss från vårt kontaktformulär, så skickar vi ut ett nytt eMail till dig så fort vi kan.
Hur ändrar jag mitt lösenord?
Logga in med ditt nuvarande lösenord, gå till Uppgifter och ändra ditt lösenord.
Jag har glömt mitt lösenord!
Gå tillbaka till huvudsidan och klicka på knappen "Glömt lösenord?" och fyll i eMail-adressen du använder för att logga in, så skickas ett nytt lösenord till din eMail-adress.

Betalning av medlemskap

Hur betalar jag?
När du registrerat dig mejlar vi information till dig om hur du betalar ditt medlemskap med ett betalsamtal. Telefonabonnemanget behöver inte vara registrerat på dig.
Jag har problem att nå betalnumret?
Telefonen kan vara spärrad mot betalsamtal (vanligt på arbetsplatser) eller så ringer du från en mobiltelefon med kontantkort. Även bredbandstelefoni kan ibland vara spärrad mot betalsamtal.
Kan man betala på annat sätt än med telefon?
Ja! Du kan även välja att betala ditt medlemskap genom att sätta in beloppet på vårt bankgiro. Om du väljer att sätta in pengar på vårt bankgiro så måste du märka inbetalningen med din unika aktiveringskod. Ditt medlemskap kommer att uppdateras så snart vi har mottagit betalningen. Normalt tar detta 2-3 arbetsdagar.
Jag har inte fått mejlet med betalinformation?
Ibland kan utskicket fastna i ditt skräppostfilter:
1. Stäng av alla skräppostfilter eller ställ in dom på lägsta nivå.
2. Kontrollera att @hyresvard.se som avsändare inte är blockerat i skräppostfiltret.
Jag har betalat till er genom betalsamtal, men jag kan ändå inte logga in!
Vänta några timmar och försök igen. Ibland kan det ta ett tag innan vi får bekräftelse på att du har betalat.
Om det inte funkar efter en dag kan du skicka ett meddelande till oss från vårt kontaktformulär. Meddelandet ska innehålla telefonnumret du ringde betalsamtalet ifrån, ditt användarnamn (din eMail) och koden du matade in, så aktiverar vi ditt medlemsskap och skickar ett eMail till dig så fort vi kan.
Hur går jag tillväga när jag inte surfar hemma och därmed inte kan vara online när jag ska registrera mig?
Skriv ner telefonnummer samt aktiveringskod och ring då du får tid över. Du behöver inte vara uppkopplad när du ringer betalsamtalet och det finns ingen tidsbegränsning för att göra det.
Betalnumret är upptaget!
Om ditt telefonabonnemang är spärrat för betalsamtal får du en så kallad "spärrton" i luren när du försöker ringa. Spärrtonen låter som en upptagetton, fast lite långsammare. Kontakta din telefonioperatör om du inte vet varför ditt abonnemang är spärrat.
Jag har betalat via bankgiro men kan fortfarande inte logga in - trots att det var flera dagar sedan jag betalade.
Vid betalning via bankgiro kan aktivering ta upp till tre arbetsdagar, vilket beror på att Bankgirocentralen (BGC) inte är verksam under helgdagar, samt att processen tar tid för banken att utföra. Alla betalningar som kommer till oss registreras så fort som möjligt.

Kontakta hyresvärd.se

Jag har inte hittat svaret på min fråga eller behöver teknisk support, hur kan jag nå hyresvärd.se?
Hittar du inte svaret på din fråga eller behöver teknisk support, så kan du maila oss via vårt kontaktformulär.

Välj ämne

Om hyresvärd.se

Betalning av medlemskap

Kontakta hyresvärd.se